Etäpiano-opetus

Uutuutena aloitamme keväällä 2020 etäpianotunnit kaikille sitä haluaville. Oppitunnit ovat hyvin samanlaisia kuin lähiopetuksessa, mutta tapahtuvat täysin vain Whatsapp, Skypen, FaceTimen tai muun yhteyden kautta. Oppilas saa apua, juuri hänelle sopivaan ongelmaan tai nuottien soittoon. Ei niin kuin monissa etäopetuksessa, että tehtäväpaketit ovat valmiina, joista sitten itse soittelee, vaan käymme kaiken yhdessä lävitse.

Internetti yhteys pitäisi olla riittävä, jotta tunnit onnistuvat. Muutoin ei ole väliä missä asut. Tämä mahdollistaa koko Suomen alalta pianotunnit. Jos asutte hankalan matkan päässä suuresta kaupungista, jossa on enemmän soittotunti- mahdollisuuksia, niin etätunnit mahdollistavat ihanan harrastuksen aloittamisen tai harrastuksen jatkamisen.

Tunnin pituudeksi voit valita 20 minuuttia tai 30 minuuttia. Hinnat ovat samat kuin lähiopetuksessa. Oppilaalla pitää olla joku apuna pidellen puhelinta/ tablettia/ tietokoneen ruutua, niin että opettaja näkee kädet/ nuotit.

Meillä Nalle musiikkikoulussa on hyvinkin pieniä lapsia pianotunneilla, esimerkiksi 3-4-vuotiaita. Tällöin vanhemmat auttavat lastaan löytämään pianon koskettimelta paikat.

Oppimateriaalina käytämme, hyvin pienille oppilaille, "Nalle kirjaa" ja muuta kivaa aineostoa. Isommat oppilaat voivat paljon itse valita mitä haluavat soittaa, mutta oppikirja pitää kaikilla olla. Opettelemme nuotit oikeasti. On mahdollisuus soittaa poppia, klassista ym. sormiharjoituksia ja nuottiharjoituksia tulee myös läksyksi. Lisätietoa löytyy sivuilta pienille soittajille ja isommille soittajille.

Niistä käy ilmi koulumme "henki".

Kaikki ovat pitäneet etätunneista. Niistä on tullut tärkeä osa lapsen viikkorutiinia, ja he odottavat kovasti uutta tuntia.

Kysy vapaita etäpianotuntiaikoja.

Nähdään verkossa!