Vanhempien oppilaiden opetus (8-15 v.)




Opetus on yksilöllistä, ei ryhmissä tapahtuvaa. Käytämme eri oppikirjoja nuottien harjoittelemiseksi, samaten harjoittelemme sormiharjoituksia. Lapsi saa päättää itse soittotehtävien määrästä, ja osittain myös kappale valinnasta. Pääpaino on ilmaisullinen, ei teoreettinen. Mutta mikä tärkeintä soittamme kaikkea sitä mitä lapsi haluaa soittaa. Aloitamme siltä tasolta jossa lapsi on. Jos hän on soittanut aikaisemmin niin jatkamme siitä, tai jos hän vielä ei ole tutustunut soittamisen alkeisiin aloitamme alusta.

Opettelemme sointuja, jotta lapsi pystyy säestämään tuttuja lauluja. Teemme improvisaatio harjoituksia nelikätisesti ja yritämme vielä ehtiä tekemään pieniä sävellyksiäkin. Joten teemme paljon mukavaa.