Nalle musiikkikoulun säännöt

Toimintaperiaate:
Olemme yksityinen Espoossa toimiva musiikkikoulu. Tehtävämme on antaa korkeatasoista instrumenttiopetusta kaikille halukkaille, ikään tai muihin seikkoihin katsomatta. Kaikki ovat samanarvoisessa asemassa. Otamme huomioon oppilaiden erityisvaatimukset mahdollisuuksiemme rajoissa. Oppilas tarvitsee instrumentin päivittäiseen harjoitteluun. Kevätkonsertissa saa soittaa kaikki halukkaat, osallistumispakkoa ei ole, mutta on suositeltavaa, että oppilas tulee kuuntelemaan konserttia.

Pyrimme järjestämään soittotuntiajan- ja paikan parhaalla mahdollisella tavalla, mutta jos oppilaalle ei sovi tarjotut ajat, niin emme ole velvollisia muihin toimenpiteisiin, näin ollen oppilas voi harkintansa mukaan sopeutua aikaansa tai löytää paremman tarjouksen muusta musiikkikoulusta.

Asiakas sitoutuu maksamaan hinnaston mukaisen lukukausimaksun. Lukukausimaksu on mahdollista maksaa 1-4 osassa. Laskut lähetään sähköpostitse, samoin myös muu tiedottaminen. Jos lukukausimaksua ei ole maksettu seuraavan lukukauden alkuun mennessä, ei oppilaalla ole mahdollisuutta ilmoittautua uudelle lukukaudelle, eikä täten myöskään voi jatkaa opintojaan. Maksuviivästys tapauksissa voidaan lukukausimaksu veloittaa kokonaisuudessaan ennekuin lukukausi alkaa. Maksumuistutuksesta perimme 5 € käsittelymaksun. Jos laskua ei ole maksettu ajoissa, niin oppilaspaikka peruuntuu, mutta myös siinä tapauksessa velvoitetaan lukukausimaksun maksamista. Mahdollinen oppilaspaikan peruuttaminen tehdään kirjallisesti, viimeistään neljä viikkoa aikaisemmin. Tällöin peritään vain puolet lukukausimaksusta. Sitä myöhemmin peruttu oppilaspaikka maksetaan kokonaisuudessaan. Käyttämättömiä oppituntia ei korvata, eikä niistä voi hakea korvausta.

Käyttämätöntä oppituntia ei korvata ajallisesti tai ekonomisesti, eikä hyvitetä lukukausimaksussa. Hyvän tavan mukaan oppilas on velvollinen ilmoittamaan poissaolostaan opettajalleen, viimeistään vuorokautta aikaisemmin. Kun oppilas ilmoittautuu opetukseen ja maksaa lukukausimaksun, sitä ei palauteta oppilaalle, vaikka hän ei käyttäisikään opintopaikkaansa. (Poissaolo voi olla yksittäinen tapahtuma tai oppilas voi olla poissa lukuisia kertoja.) Opettajan estyessä pitämään tunteja, hänelle järjestetään sijainen tai tunti korvataan oppilaalle muuna ilmoitettuna aikana. Paikka ja aika saattaa olla muu kuin oppilaan tavallinen tuntiaikansa tai paikkansa.

Jos oppilaan käytös soittotuntien aikana on toistuvasti häiritsevä, joudutaan hänet ehkä erottamaan musiikkikoulusta, eikä hänellä ole oikeutta opetukseen, jos käytös ei parane huomattavasti. Oppilas ilmoittautuu kouluun kirjallisesti, lukukausimaksu maksetaan lukukauden alussa. Lukukausimaksua ei palauteta oppilaalle takaisin, jos oppilas joudutaan erottamaan.

Jos oppilas ei ole ilmoittautunut kouluun kirjallisesti, ei hänelle myöskään voida järjestää oppilaspaikkaa. Ilmoittautumiset otetaan vastaan ilmoittautumisjärjestyksessä.

Nämä säännöt ovat voimassa toistaiseksi.

Espoossa, toukokuussa 2021

Irma Wahlbeck,